av Alias » 2011-05-14 00.34
Personligen är jag inte insatt i vilka varianter och olika omständigheter som kan inträffa. Vad jag däremot är relativt medveten om, det är detta jag kallar för mörka krafter. Med det avser jag hemliga eller organisationer som inte kör med öppna kort. Ofta sammansatta av ett mindre antal individer i toppen som sedan styr de inunder på olika vis. Frimureriet är en sådan organisation med 33 kända grader där i princip ingen underliggande har minsta kännedom om att det ens finns ytterligare högre grader. Hur mångas till motsvarande krafter finns det? Visst, många tillhör just den nämnda orden på ett eller annat vis men vilka är de okända?
Banker, vapen-, kemiska- medicinska- och andra multinationella industrier är i stort sett styrda av gemensamma organisationer. Allt sker i tysthet där lobbying med mutor och en allsköns massa olika påtryckningsmedel ser till att få sin vilja igenom, oavsett tidsperspektivet. En livstid har ingen större betydelse, bara de ser till att allt löper i rätt riktning så kan de njuta av sin gemenskap.
För att någon form av demokrati skall fungera är det ett måste att neutralisera allt som går av detta falskspel bakom lykta dörrar. Annars hjälper det inte hur mycket vi vanliga försöker bygga ett gemensamt fungerande samhälle. Har vi inte stenhårda regler mot fusk och korruption med långtidsstraff som påföljd kommer det skumma att fortsätta liksom att de utvecklas stadigt.
Tyvärr kan jag inte bidra med några smarta lösningar, har bara lite idéer som jag inte kan se vilka konsekvenser de skulle få av motattacker. Ett ensamt land som går före i detta drabbas hårt av olika sanktioner. Troligen gäller det att mobilisera gräsrötterna i många länder samtidigt för att få positiva genomslag. Tänker bland annat på MAI-avtalet som gräsrötterna fick stopp på, att det sedan kommer ånyo i annan form är få medvetna om. Som sagt, tiden spelar ingen roll, allt kommer igen men i nya skepnader.
/Björn Hallgren
- Det finns lagar i allt och allt är uttryck för lag