Inför förra valet diskuterades löst ett samarbete mellan de olika småpartierna dessa diskussioner var lösa men föll samman av flera skäl. Först och främst pga att Piratpartiet inte ville delta detta resulterade i Gudrun Shymans intresse svalnade en grupp närstående de olika grupper som vill praktisera Direktdemokratisystemet kom med förslaget att alla skulle ställa upp under deras flagg. En del av de kvarvarande partierna kände då att man skulle mista ett eventuellt inflytande ett samarbete kunde och drog sig därför ur samarbetestanken. Jag känner att du försöker använda dig av den här tanken för att få mig att lämna mitt parti GLÖM DET. Att få tillstånd ett samarbete mellan olika småpartier är mycket svår uppgift. Jag hoppas att alla som deltar avhåller sig från att propagera för sin egen politiska linje. Popvox, demoex, Aktiv demokrati dessa rörelser har inte lyckats med enas trots att delar samma grundtanke, jag har pratat med flera personer inom gruppen och konstatera att det finns både vettiga personer samt ett antal knäppskallar precis som många andra partier.
Hur ser ni andra på detta?