activedy skrev:Urban: Det är mycket möjligt att du har rätt i det du säger om deras nuvarande medgång. Just den punkten är inte jag helt överens med dem om dock. Däremot anser jag att världen i sin helhet hade mått väl mycket bättre utan dagens banker och -system. Detta ligger alltså för min del (förutom en hel del detaljer också) ytterligare en 'nivå' upp och måste nästan ske globalt om det ska fungera, tror jag personligen. Men det är inte mindre nödvändigt för det.
peteri: Har förstått det som att det är där skon klämmer, och det ligger väl en viss poäng i det... om man ser det på det sättet. Det gör inte jag riktigt. Jag anser man borde sprida sina gracer och samarbeta med en massa olika/alla möjliga som vill samma sak (i detta fallet inte sakfrågor utan snarare 'förändring i den demokratiska processen'). Tänk bara hur många man hade kunnat 'sälja in' AD till på det sättet.
Vet inte om det blir fel för att jag använder ordet 'samarbete', månne?
Som det ser ut nu så sker det mycket runt om i världen och inte minst i Europa. Direkt demokratin är riktigt på gång och jag är optimistisk, det kommer att ske en revolutionsliknande debatt och folk kommer att bli väl upplysta om vad äkta demokrati är och handlar om.
Ang. samarbete med andra partier, organisationer, föreningar och allt. Så får alla möjlighet att föra fram sina hjärtefrågor vilket är mer än man får idag. Man kan alltså upplysa mer om sina förehavanden genom att önska motionera om sina frågor.
Detta är vad AD handlar om och de partier som veterligen inte kommer in i riksdagen, kommunen eller landstinget. Kan föra fram sina frågor enklare.
Vi har ett stort arbete framför oss att upplysa om detta och möjligen, bara möjligen når vi fram till 2014. Men som sagt, det krävs arbete.