Tältet/boden får vara max 3,5 meter högt, det vill säga endast en våning.
jonas skrev:Och jag tittar på bilder och ser flaggor som nog är i närheten av 5 meter höga. Jag tror därför att vi nog kan "komma undan" med en flagga som är högre än 3,5 meter.
Roger skrev:Det finns nackdelar. Jag har sett de där 5 meter flaggor höga som ett hus. De är ganska bökiga att hantera.
jonas skrev:Banderollen skulle jag vilja ha i ett format som är flexibel för att kunna användas i många sammanhang.
Jag tänker mig:
* Man ska kunna välja mellan att antingen ha den i full höjd 1m eller vika den på höjden (vilket borde vara lätt om man knyter ihop med hålen överst och nederst) så att den blir 5 dm hög. Det betyder att vi har exempelvis partinamnet i den övre delen och en slogan i den nedre delen.
* Att man ska kunna välja bredden mellan 3 och 5 meter. (Ännu bättre om den funkar även på 2 meter.) Det betyder att vi bör ha en meter utrymme på varje sida som inte används eller där det inte gör något om man ställer in den för 3, 4 eller 5 meter. Detta för att standardstorlek på små partytält är 3x3 meter och då kan man ha banderollen mellan två stolpar antingen baktill eller längs med ett bord framtill. En 2m-variant vore bra för då kan man ha den längs med bord OCH lämna plats för ingång in i tältet framifrån.
jds skrev:Hur funkar detta med uppfästningen? Jag har ingen erfarenhet av banderoller, men jag tänkte att det var öljetter eller nåt i hörnen.
Och man får se till att det är ogenomskinligt material, till skillnad från t ex strandflaggan.
Delvoriah skrev:Jag tycker att omröstningen kring denna fråga är jätteknepig.
Dels är det förslag på själva designen.
Dels är det förslag på själva formen.
I samma omröstning...
Delvoriah skrev:Jag såg det inte som min uppgift att starta omröstningar, utan att komma med alternativ kring hur man skulle kunna göra en bra design. Jag kan inte rutinerna kring hur det praktiska fungerar i AD, och jag vet inte om man ska kräva att alla som inte har använt systemet särskilt mycket, ska räkna ut vad som är deras uppgift i det administrativa.
Delvoriah skrev:Ok, Jag förstår problemet...
Samtidigt som jag också ser ett problem i att få till en tydlig omröstning med så många olika alternativ som tar upp helt olika saker.
jonas skrev:Vi behöver arbetsgrupper. Med en fumgerande designgrupp skulle vi kanske kunnat få fram en enklare omröstningsprocess. Jag bad jds att ta den rollen. Det behövs dock nog en del för att komma igång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster