Naturligtis trampar jag i klaveret igen bara för att jag inte ser, kan eller förstår hur man hittar till alla sidorna
Men med Jonas idoga försök och tålamod med mig, så fann jag rätt sida till slut
Jag lägger in det jag skrev där istället här nu, så förstå att jag inte varit här tidigare.
Jag saknar en debatt om hur vi/ni tänkt oss/er efter valet 2014
om vi lyckas ta oss in i riksdagen.
Naturligtvis finns det ett om, men inte mindre intressant för det.
Lyckas vi i vår strategi att få gehör för det arbete vi gör och får folk att rösta på oss, så kommer man att göra det därför att man vill vara med och framför allt närmare politiken i de frågor som intresserar en (själv) mest.
Människor, väljare som nu beslutar sig för att välja vår väg, kommer då samtidigt att
inte rösta på de andra vanliga partierna. Vilket säkert kommer att kännas osäkert för många.
Därför:
Hur bör vi förklara oss för de som väljer att sluta ge sitt stöd till det vanliga?
Jag menar hur kommer man, att på det enklaste sättet förklara att en röst på oss istället innebär att man inte förlorar något. Utan istället
vinner mer makt för den ideologi man själv har?
Tillsammans och med en diskussion kring detta, känner jag att vi kan finna fler och även andra viktiga vägar till hur vi bl.a rekryterar fler medlemmar. Samtidigt som vi säkert hittar andra infallsvinklar till de samtal vi har när vi pratar för AD.
Det kommer hela tiden fram till valet nu bli ett grovgöra, inte minst för Jonas och de andra i styrelsen. Så vi måste hjälpas åt så mycket vi kan, även om vi kanske inte alltid är med på de stora evenemangen. Det är viktigt och i den här tråden så ser jag möjligheter för oss alla att finna just vinklarna som är så viktiga att ha.
Jag fortsätter, för jag har lite mer jag vill puffa för.
Att vi som Jonas säger är politiskt obundna är enormt viktigt att rida på.
Men hur kan vi använda det till vår fördel?
Jo genom att bara hålla med andra grupper utan att själva ta eller visa vilken ställning vi själva har.
Ett exempel:
Många som idag läst och sett på nyheterna har säkert sett hur många politiker det är som inte längre arbetar politiskt men ändå sitter och tar ut lön/pension efter bara 4 år i riksdagen.
Saxat från text tv:
Inkomstgaranti försörjer fd ledamöter
Mer än var tredje riksdagsledamot som
slutade efter valet 2010 försörjs
fortfarande av pengar från riksdagen.
Det visar SVT:s granskning av riks-
dagens inkomstgaranti.
SVT:s granskning visar att 37 procent
av de riksdagsledamöter som slutade
efter valet 2010 fortfarande i april
2012 får inkomstgaranti från riks-
dagen. Sammanlagt handlar det om 45
av 123 tidigare ledamöter.
Vänsterpartiets och Socialdemokrater-
nas före detta ledamöter är de som
mest utnyttjar inkomstgarantin
- 63 respektive 59 procent.
Men även politiker från alliansparti-
erna försörjs av omställningsstödet.
Bland Kristdemokraternas tidigare
ledamöter omkring 31 procent, Center-
partiet 23 procent, Moderaterna 13
procent och Folkpartiet 13 procent.
40 procent av Miljöpartiets tidigare
ledamöter får försörjning genom
inkomstgaranti.
Riksdagen har efter hård kritik
tillsatt en kommitté som ska se över
systemet för inkomstgaranti.
Kommittén ska presentera sina förslag
i december i år. Eventuella föränd-
ringar ska dock bara gälla de riks-
dagsledamöter som tillträder efter
valet 2014.
Folk blir galna naturligtvis då det hör detta på nyheterna och att inkomstgarantin är hela 37000 kr fram till det att man blir 65 år. Många av dessa politiker är unga!
Många känner än mer förakt mot systemet, de röstar emot sig själva och i frustration röstar man på vad som helst efter nyheter som dessa!
Här kan vi enkelt förklara att en röst på oss kanske ger människor hopp om förändring även vid sådant här, för det talas om det både hemma, på bloggar och på arbetsplatserna.
Här kan vi enkelt förklara att en egen motion om att politiker inte ska ha någon gräddfil livet ut, bara för att man varit politiker ett tag. Endast kan komma fram genom dem själva och då naturligtvis bara genom AD!