Jag saknar en debatt om hur vi/ni tänkt oss/er efter valet 2014 om vi lyckas ta oss in i riksdagen.
Naturligtvis finns det ett om, men inte mindre intressant för det.
Lyckas vi i vår strategi att få gehör för det arbete vi gör och får folk att rösta på oss, så kommer man att göra det därför att man vill vara med och framför allt närmare politiken i de frågor som intresserar en (själv) mest.
Människor, väljare som nu beslutar sig för att välja vår väg, kommer då samtidigt att inte rösta på de andra vanliga partierna. Vilket säkert kommer att kännas osäkert för många.
Därför:
Hur bör vi förklara oss för de som väljer att sluta ge sitt stöd till det vanliga?
Jag menar hur kommer man, att på det enklaste sättet förklara att en röst på oss istället innebär att man inte förlorar något. Utan istället vinner mer makt för den ideologi man själv har?
Tillsammans och med en diskussion kring detta, känner jag att vi kan finna fler och även andra viktiga vägar till hur vi bl.a rekryterar fler medlemmar. Samtidigt som vi säkert hittar andra infallsvinklar till de samtal vi har när vi pratar för AD.
Det kommer hela tiden fram till valet nu bli ett grovgöra, inte minst för Jonas och de andra i styrelsen. Så vi måste hjälpas åt så mycket vi kan, även om vi kanske inte alltid är med på de stora evenemangen. Det är viktigt och i den här tråden så ser jag möjligheter för oss alla att finna just vinklarna som är så viktiga att ha.