Ja det vore nog rätt namn för att möjligen få invånarna att rösta även på AD till riksdagen.
Jag tror som jag skrev tidigare, att det är lättare att föra in AD i kommunalpolitiken.
För många är det nog en känsla av säkerhet tills man ser hur det fungerar, innan man vågar gå vidare.
Får vi, eller hinner vi ordna en hemsida där kommunala frågor tas upp och där man kan diskutera dem med lokaltidningens hjälp att visa på var frågorna ventileras. Så kommer nog intresset att öka markant.
Kan man sedan använda sig av ett röstnings-system som fungerar lokalt, ja vad ska de politiker som idag sitter och bestämmer göra när även de ser vad invånarna tycker
Det kan bli riktigt kul tror jag.
Sedan skulle jag vilja diskutera åldersgräns för just kommunala frågor, jag vet att Vallentuna och demoex hade 16 årsgräns i början. Vet inte vad som gäller där idag, men det är säkert lättare att skapa intresse för något nytt bland ungdomar. Samtidigt är det ett sätt att engagera dem politiskt, vilket säkert ses som positivt.
De borde verkligen få vara med i diskussionerna för att om inte annat, ge sin syn på saker och ting. Samtidigt som de kan komma med egna förslag.
Hur vi ska börja beror mycket på hur vi vill att AD ska satsa eller satsa emot.
Naturligtvis önskar vi många medlemmar, men många vill nog vara med men inte direkt som medlem kanske.
Jag tror att vi kan få upp intresset genom att få folk att prata om direkt demokrati på alla platser.
Vi måste förklara skillnaden på de olika direkt demokrati linjerna. Representativ etc etc
Förklara på ett enkelt sätt att vi endast är verktygen som ser till att rätt frågor kommer upp samtidigt som det går att rösta på dem alla! Alla invånare sitter på makten som är precis lika stor som hos varje annan enskild person.
Naturligtvis missar jag även då när voteIT har sina träffar nu i helgen, men ska försöka läsa in mig lite mer.
Pratade med min grabb om just valsystem och säkerhet. Han tyckte det var intressant och det är bra, nu ska jag bara försöka få honom att intressera sig lite mer Han är riktigt duktig på data, men jobbar just nu mest med flash system.
Ja vad tror ni?
Finns det redan en Nynäshamn grupp?