av haja » 2013-06-24 16.50
Vansinnigt att vara med i Almedalscirkusen för ett litet parti som AD. En aktivitet som tar oerhört mycket kraft från verksamheten.
Det gäller inte bara en vecka, utan många veckor sammanlagt. Tänk hur det var förra året! Oändlig diskussion om partiblomma, texter istället för mer väsentliga saker: Hur få fler medlemmar och aktiva medlemmar?
Vilka riksmedia av betydelse är intresserade av AD i dagsläget? De vill ha många läsare och då passar det bättre med kända politiker som alla känner till.
Bifogar här vad Piratpartiet ansåg från 2012.
Politiker – som vill pressa fram sin politik i media.
Lobbyister – som vill träffa politiker och göra sin sak hörd.
Media – som vill sälja lösnummer och fiska efter skandaler.
Håller med till 100%
Finns det någon vanlig väljare i Almedalen som bekostar resan själva förutom några entusiaster som AD och några till?
Resten får en betald semestervecka sponsrat av skattebetalare eller ett företag.
Och AD kritiserar ju just beroendet mellan media, lobbyismen och politiker. Varför bli en del i denna cirkus?
PR-mässigt är det effektivare att inte delta. Det gäller tills alla media och lobbyister inte finns i Almedalen längre.
(Piratpartiet kommer vara med i Almedalen 2013. De vill inte, men känner sig tvingade)
Syftet med detta inlägg är inte att göra er ledsna eller uppgivna utan att få AD gå i andra spår som kan ge mer PR och framgång.