Jag saknar vidare utveckling av detta och har som ny medlem naturligtvis frågor, var ställer man dessa?
Är allt kopplat till facebook nu?
Jag har farit runt i hela forumet och måste säga att jag blir allt mer vilsen!
Kanske är jag dum, men fattar snart ingenting. (Så mycket information att ta till sig!)
Frågor jag och kanske flera med mig önskar lättare svar på:
Hur är partiet tänkt att drivas efter det att man vunnit befolkningens förtroende att rösta fram oss?
Finns det huvudtaget en plan eller ett svar, för att förklara för invånarna hur man röstar, var man röstar och på vad?
Var kommer man att finna frågorna som är aktuella?
Vad är tanken lokalt, eller gäller det att först rösta på AD till riksdagen?
Om man skapar en förening lokalt i kommunen, ska den föreningen vara kopplad till AD, ha en egen hemsida med möjligheten att där rösta på de lokala frågorna? ( Jag personligen tror på just det och att frågorna kommun-vis finns på den hemsidan!)
Vidare tror jag att för AD´s möjligheter att växa ligger just där.
Ordna gärna en ny tråd för nytillkomna med "klarsynt" som är enkel att förstå. Här står partiet just nu, så här är tanken just nu och vi arbetar vidare för att osv.... dagsaktuellt!
I Vilka kommuner finns AD verksamma?
För att få fler medlemmar så måste det finnas enkla förklaringar på allt och man måste slippa ta sig igenom hela AD´s hemsida och forum för att förstå tanken. Nej en enkel tråd räcker gott.
Allt som kommer upp på Facebook och är av vikt, måste även läggas ut på forumet så ingenting kommer bort. Självklart genomgånget och efter-tänkt.
Därför är det också väldigt viktigt med moderatorer.
Jag var på mötet igår på Amaranten.
Eldsjälar, visst finns dom
Det ordnades en ny förening vilket var och är bra, men tanken med att föra ut direkt demokratin utan att ge människor möjligheten att förändra direkt, saknades i mitt tycke.
Kanske det finns en plan, men ingen som framkom på mötet?
På frågan om hur man tänkt sig att komma in kommunalt eller till riksdagen, sa hade man inte kommit så långt i diskussionen än.
En tanke som jag tyckte om, var att man vill försöka vara ett bollplank för andra föreningar som arbetar med DD (direkt demokrati). Att erhålla hjälp för/vid omröstningar och själva vara med och hjälpa till med att hålla tal vid olika seminarium som ordnas lokalt.
Nu gick vi dit på vinst eller förlust efter att hittat något på FB, jag trodde att det var något möte ordnat av AD, men nej det var det inte och vi missade pendeln med en minut när vi skulle hem, vilket gjorde att vi fick vänta 59 minuter på nästa
Jag läser på google och finner:
Givetvis kommer det även i den mest fulländade representativa demokratin att finnas en politisk elit med större makt än övriga men de som valt dessa skall alla ha haft samma inflytande.
Min fråga: Den politiska eliten som man menar här, är väl verktygen som ser till att folkets vilja får råda?