Hans Jangeby skrev:Just nu finns inget omröstningssystem, inte ens det allra enklaste.
...
Jag vill gärna ha ett klar besked när GOV kan börja användas. Går det?
Ett sådant besked ser jag också MYCKET fram emot.
Enär jag själv är medlem i
TrögFattarFöreningen (det tog mig ca 40 år av mitt vuxna liv i kött - att SJÄLV inse att jag har levt - och framförallt lever i den värsta = mest väl kamouflerade PartiKrati-diktaturen i världen) - så inser jag att jag bör
idissla lite mera om betydelsen av ett
bättre fungerande röstningssystem.
En människokropp kan som sådan vara hur perfekt som helst - och kläs på med de mest fantastiska klädnader, behängas med fantastiska smycken, sminkas till ofattbar bildskönhet osv. Men allt detta är
fullständigt meningslöst - ifall kroppens andning åt hållet ej alls fungerar - för då är ju kroppen som sådan åt hållet mer eller mindre ”död”.
AD´s partiprogram är AD´s kropp - och ett väl fungerande
”internetbaserat röstningssystem” är AD´s andning. Den andningen har ju nu varit på minimal sparlåga sedan starten 2002.
Det är ju själve faen - att det skall vara så infernaliskt besvärligt att inse - att det är
åt hållet helt meningslöst att lägga ned en himla massa tid och energi på att fixa till AD-kroppen
(partiprogram, organisation, stadgar, blogg osv osv) - ifall ej den nu nästan obefintliga andningen
(det sedan 2002 frånvarande ”internetbaserade röstningssystemet”) FÖRST av allt kommer i drift - för att AD´s nuvarande ”falska organisations-karisma” skall kunna transformeras till en
”sann organisations-
karisma”.