Forum

Ideologi

Ideologi

Inläggav joasi » 2011-10-19 21.20

Jag saknar en formkategori under Verkstad med namnet "Ideologi". Där kan man diskutera omröstningsmodeller, hur delegering ska fungera, vilka som borde få ha rösträtt etc.
joasi
Medlem i partiet

Registrerad: 2006-09-17 20.34

Re: Ideologi

Inläggav jonas » 2011-10-19 23.38

joasi skrev:Jag saknar en formkategori under Verkstad med namnet "Ideologi". Där kan man diskutera omröstningsmodeller, hur delegering ska fungera, vilka som borde få ha rösträtt etc.

Ideologi tycker jag kan diskuteras här i "Partiets utveckling".
Omröstningsmodeller, delegering, etc tycker jag passar i forumkategori "Valsystemet".

Valsystemet tolkar jag inte som specifikt GOV, utan ganska brett, inkluderande diskussioner om olika modeller etc.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet

Registrerad: 2006-09-18 22.57

Inläggav gilroitto » 2011-10-21 21.05

Håller med Jonas. Ideologi kan lätt vara missvisande då vi inte är ideologiska i klassisk mening.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet

Registrerad: 2006-09-03 00.33

Inläggav joasi » 2011-10-22 11.05

Vi behöver en kategori som diskuterar hur partiet ska utvecklas, och en som diskuterar hur vårt datoriserade valsystem (GOV eller annat) ska vara utformat.
Dessutom behöver vi en kategori som diskuterar de grundläggande idéer, modeller och system som både partiet och valsystemet grundar sig på. Vad den ska heta är mindre viktigt men det finns frågor om vår utveckling som inte har specifikt varken med partiet eller valsystemet att göra.
Idégrund kanske?
joasi
Medlem i partiet

Registrerad: 2006-09-17 20.34

Inläggav gilroitto » 2011-10-25 20.08

En sådan uppdelning är nog inte dum, speciellt som GOV tenderar utgöra stor del i partiets utveckling. Idégrund låter bra.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet

Registrerad: 2006-09-03 00.33

Återgå till Partiets utveckling