Igår hade vi planeringsmöte inför Gnesta. Under mötet samtalades om att vi måste bli bättre på att ta hand om nya människor som visar intresse för AD.
Vi enades om att skapa relation med nya medlemmar är det viktigaste för att fånga upp engagemanget och omvandla det till aktivitet och handling. Jag föreslog därför att vi skulle kunna ha ett Skype-möte, exempelvis en gång i veckan för nya medlemmar/intressenter.
Tanken är följande:
Under samtalet presenterar man sig själv och berättar lite om vad man är bra på och skulle vilja arbeta med i partiet. Man får även tillfälle att ställa frågor om flytande demokrati och partiet i övrigt.
På torsdag ska vi ha ett Skype-möte klockan 21:00 för att arbeta fram hur en sådan "internutbildning" skulle kunna gå till. Vill du vara med är du välkommen. Kontakta jonas_liljegren på Skype så lägger vi till dig till gruppsamtalet/mötet.
Fundera gärna på vilken information en ny potentiell medlem har mest nytta av och hur hen kan skapa ett lokalt engagemang och vilka resurser som då skulle kunna tänkas behövas.
Jag har anmält mig som frivillig att "sitta på" Skype en dag i veckan vid utsatt mötestid, till exempel Måndagar 20-21, vare sig någon dyker upp eller ej.
Facebook-event finns här: https://www.facebook.com/events/402189106566928/