OK, då vet vi.
Även om fusk skulle ha förekommit (fusk med valsedlarna som varit utlagda i vallokalerna under valdagen är konstaterat såväl av mig som av flera hos Piratpartiet), se separat tråd) vid denna sammanräkning kan vi väl inte på allvar hävda några mandat i riksdagen...eller 1% gränsen för statligt stöd i nästa val
Nu till det positiva!:
Mkt roligt att se så jämnt fördelade röster över hela landet!
Med tanke på vår ringa organisation måste detta i stor grad tillskrivas den lilla mediaexponering vi fått samt det idoga arbetet på Internet.
Tyvärr kan man konstatera att det inte lönar sig att dela ut valsedlar, varesig före valet eller på valdagen i vallokalerna. I varje fall inte för ett parti som vårt.
Varken Martin i Växjö eller jag i GBG har lyckats så värst mkt bättre än i de kommuner där vi inte haft dessa aktiviteter.
Alla som bidragit skall ha all respekt, helt klart!
Tack till alla som hjälpt till!
Tack till alla 83 röstande som ändå tror på oss!!, Vi kommer igen!
Eftersom vi vet att det inte är fel på politiken måste det vara fel på vår kommunikation samt tiden vi haft på oss att bryta igenom både mediamuren och folks låsningar till blockpolitik och 4% spärr.
Nu börjar det spännande arbetet att dra ihop alla småpartier till ett trovärdigt och seriöst alternativ. Vi har bara 4 år på oss!
Vi måste nu samla ihop all den besvikelse som finns i alla engagerade småpartier.
Jag börjar skissa på ett allmänt upprop nu, se vidare under separat inlägg.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.
MVH/
Magnus