Såg filmen jOBS häromdagen. Handlar om Steve Jobs, grundaren av Apple, liv. Geni och galning. Kanske det ena kräver det andra?
Just nu pågår en intressant diskussion om hur vi bäst kommunicerar AD:s budskap.
I filmen säger Steve Jobs vid ett tillfälle:
- Vi säljer inte datorer. Vi säljer resultatet av datorer.
Senare i filmen visades den oerhört framgångsrika reklamfilmen från 1984.
På samma sätt tänker jag att AD inte säljer flytande demokrati. Vi säljer resultatet av flytande demokrati.
Resultatet, tänker jag är frihet, medbestämmande, förståelse, gemenskap och minskad rädsla. För att nämna några.
På söndag är det ett kommunikationsmöte planerat som kommer behandla hur vi kommunicerar vårt budskap. Välkomna!
När: Måndag 19:00
Var: Google Hangout (du behöver ett Google-konto)
Mer info Google
Mer info Facebook
Peter – Du borde ju som reklambyrå-företagare var som klippt och skuren för att komma med hållbara idéer om hur Wi skall få in AD i RiskDagen i valet 2014 – som jag ser det.
Idéer finns det många. Men idéerna ska förverkligas också. Det kräver arbete.
Japp…
jag antar att det är mötet som tidigare var bokat på måndag som nu är flyttat till söndag?
Måndag vet jag inget om. Jag vidarebefordrar den information som finns på Facebook och Google.
Har lagt upp en google hangout på måndag. Råkade bli söndag men det ska vara måndag, före E2D-mötet.
Så det är måndag?
Ja. Det är måndag
Jag har satt upp ett Google Hangout för måndag kväll för att prata vidare om kommunikationsstrategier:
https://plus.google.com/events/coq01ur0540a6oh09dvttpg3hcs