[quote="cal.andelius"]Vilka politiker finns på sv.wikipedia.org? (antar att det är sidan du syftar på?) vilka politiska diskussioner finns där? och hur fattar de verkande beslut igenom den? har jag missat något?
Har du någon kritik är jag tacksam om du omformulerar den och föreslår ett bättre system och varför.[/quote]
Bra frågor. Den som frågar och resonerar om saker blir intelligentare. Den som avstår förblir för evigt en fåne.
Politikerna på Svenska wikipedia arbetar sannolikt i lönndom och kanske t.o.m. via PR-konsulter, men detta är givetvis svårt att bevisa till 100%, men den som söker finner intressanta samband mellan tillhörigheter och aktiviteter.
Svenska wikipedia är ännu inte ett väl fungerande uppslagsverk när det kommer till politik för den politiskt intresserade. De tycker ex. på allvar att ett rosa husbygge i Argentina eller "Alexanders lista" är mer relevant än ex. en utbrytargrupp ur Miljöpartiet på 50+ medlemmar som skapar Gröna partiet. Nej. Jag skojar faktiskt inte! Bevis:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Sidor_f%C3%B6reslagna_f%C3%B6r_radering/Gr%C3%B6na_partiet_%28Sverige%29
Jag anser därför att Svenska Wikipedia fullständigt saknar proportioner och behöver ryckas upp till mental friskhet. Det är för mig helt uppenbart att Svenska Wikipedia är fullt av politisk styrning så det luktar unket. För mig finns det ingan annan logisk förklaring och alternativet är heller inte speciellt smickrande.
Propagandamaskineriet gäller även känsliga ord som ex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Diskussion:Statsterrorism#Sm.C3.B6rja.21
-Ja. Tack för att du frågar. Jag har ett bättre system och det heter mental friskhet innan deltagande, dvs. motsatsen till mental galenskap. (jfr. insanity på engelska wikipedia: "refers to defective function of mental processes such as reasoning) ...vilket även drabbat Aktiv Demokrati, inte enbart Wikipedia, där merparten bara tycker saker utan en vilja att förstå. Detta givetvis för att att vem som helst får bli medlem och att ingen intelligent människa kan vara kvar i en sådan galenskap. Det är där problemet ligger och det är där lösningen finns och det är därför jag tills vidare tvingats starta Intelligent Unions politiska nätverk och spendera minimalt med tid på AD tills vidare.
Lösningen som du frågar efter heter medemsantagning och uteslutningar som sållar bort mental sjukdom och andra defekta individer som inte kan eller vill resonera innan de röstar eller som ger partiet en anal framtoning. För vill man ha ett mentalt friskt parti som kan lyckas framstå som vettigt och vara bra för Sverige krävs denna ledning och uppstyrning.