MITT PERSONLIGA FÖRHÅLLNINGSSÄTT TILL ATT NU ÄNDRA DELAR AV AD´s PARTIPROGRAMJag tycker det är
basalt betydelsefullt att det fortsatt, i inledningen av AD´s partiprogram, finns beskrivet hur den
svenska modellens storebrorssamhälle fungerar i dags dato
[genom bl a länkningar till sådant som t ex detta, detta (video 8 min)
och detta] = åt hållet icke alls fungerar för oss av
vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna.
Detta av det enkla skälet - att dom allra flesta medborgarna har ju överhuvudtaget ingen egen insikt/medvetenhet om - hur illa ställt det är = dom är
”förtrollade” av hur
PyramidMaktHavarna och deras
medlöpare ”ljuger” till det - via framförallt sina
mainstreamade storebrorscensurarade massmedia =
"trattmedia" (video 2,5 min) enligt
Hans Rosling.
Men i ”samma” andetag bör det
tydligt = PÅTAGLIGT påvisas vad AD kommer att göra åt det
(genom bl a länkningar till sådant som t ex detta). Det tycker jag också saknas i den nuvarande inledningen av AD´s partiprogram.
”Många typer av styrelseformer har prövats och kommer att prövas i denna värld av synd och bedrövelse. Ingen påstår att demokrati är perfekt eller allsmäktigt. Det har sagts att demokrati är den sämsta styrelseformen som har prövats, bortsett från alla de övriga formerna som prövats genom tiderna.”- citat av
Winston Churchill.
I det perspektivet sett - så är ju
namnet Aktiv Demokrati ingen höjdare precis. Jag har sagt det förut - och säger det igen. Jag tycker Aktiv Demokrati, förr eller senare, borde döpas om till Aktivt Folkstyre - alternativt
Absolut Folkstyre.
Vem kan ifrågasätta det - som har
modet att se saker och ting som de har varit under de senaste
ca 100 åren (video 3 tim 35 min) - och ej minst ÄR i
dags dato Allt detta har varit - och ej minst ÄR mycket väl väl kamouflerat under
”demokratins falska mantel”.
Money makes the Human Worthless (video ca 4 min). Går det att komma längre ned i
”skiten” än
så Som jag ser det - så är
religionernas för
slavning av
oss av
vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i världens alla länder - sedan ca
6 000 år tillbaka - en ”piss i Mississipi” - relativt det nu
globala pågående
ekonomiska helvetet. Framförallt
i Sverige - men tyvärr också som princip i världen i stort - och då ej minst inom
EU-eländet.
Allt detta har kommit till genom
”falskt karismatiska” folkledare = missledare av oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna. För öppen ridå utspelas ju - som ett gott exempel på detta - idag i t ex Egypten.
Hosni Mubarak var ju en på sin tid en av
”folket” högeligen önskad ledare i Egypten - som sen succesivt ”drunknade” i
diktaturförtrycks-
träsket.
”Han skulle ”dö på egyptisk jord” sa han om och om igen. Men nu har Egyptens expresident Hosni Mubarak flytt landet. Enligt mediebolaget Al Jazeera befinner sig 82-åringen i Förenade Arabemiraten.” Så här blir det som princip ALLTID med mänsklighetens
”falskt karismatiska” ledare, tyvärr tyvärr...
Jag skulle kunna skriva några A4-sidor om sådant här som historiskt har hänt - och som ej minst är på väg att hända i världen i dags dato - men det skall jag ej göra.
Dock... - när den amerikanska konstitutionen skrevs - så VISSTE dom som skrev den - att det som princip ALLTID funkar så här ännavänt. Därför maximerade dom presidenttiden till två valperioder = åtta år. För övrigt så är, såvitt jag känner till den saken, den amerikanska konstitutionen den enda konstitutionen i världen som tillåter/förespråkar
Absolut Folkstyre.
Men det har hittills ej hjälpt det amerikanska
folket - därför att som princip så har ingen president tillsatts i USA
(under i vart fall de senaste ca 100 åren) - som ej först har ”godkänts” av den
GalenPanniga (folkrättsligt sett) globala BankingLigan. Flera av USA-presidenterna - som ej höll måttet - enligt den globala BankingLigans synsätt - har eliminerats.
John F (video ca 10 min) Kennedy (video ca 11 min) är ju bara en i den raden. Sen finns det många andra länder i världen som har kopierat det här med max åtta år som statsledare - men det har ej, i någon högre grad, bidragit till att göra det vettigt för
folket = väsentligt flera än 90 % av medborgarna.
Jag vill framhålla att det finns TVÅ sorter av ”karismatiska” ledare. Dom politiska ledare som mänskligheten har haft - och ej minst har - har blivit ”karismatiska” genom att ta till sig det dom har läst i böcker = mer eller mindre hopplöst förlegade
dogmer och
ismer. Sen har dom själva hittat på en personlig variant av denna hopplöst föråldrade dyngan - spetsat det med pyttelite av egna gjorda erfarenheter - och på grund av det lyckats med att framstå som ”karismatiska” för oss av vanligt folk.
Ej alls så få har även skrivit böcker om sin ”unika” potential som folkledare. Fredrik Reinfeldt är en av dom - med boken
”Det sovande folket” - som bl a säger:
”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade till att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.” Mitt i prick i o f s - men Fredrik har ju som statsminister
ej alls levt
upp till (video 8 min) det som han i sin bok ”lärde”, tyvärr tyvärr...
Mera ingående om varför det blev så
HÄR.
Finansminister Anders Borg har ju löpt på som princip exakt samma lina, som Fredrik Reinfeldt - sett i perspektivet vad han VISSTE
redan som 25-årad
student (video ca 2 min).
Dalai Lama är ju ej mycket att ”hänga i julgranen” heller - som
vägvisare för sitt folk. Men han
mediterar ju flera timmar per dygn - så det är ju ej så konstigt. Sådant här skulle jag också kunna skriva några A4-sidor om - men det skall jag ej heller göra.
En person som har en riktig = äkta och
sann karisma kan förändra hela världen - nästan. Det är sådana som skaffat sig HÅLLBAR kunskap om en sak - till allt överskuggande del genom helt
egna gjorda erfarenheter - och som
framförallt - ger blanka faen i att leta efter
syndabockar = utkräva
hämnd - för att det har varit så avigt som det var tidigare.
Det finns ej särskilt många av sådan historiskt sett - men Nelson Mandela kan nog uppfattas vara en av dom. Under hans tid som president
1994-99 - så gavs
amnesti för det mesta till dom flesta.
"Jag står här framför er, inte som en profet, utan som en ödmjuk tjänare för er, folket." - säger ju det mesta om hans kvaliteter som
sant karismatisk person. Snacka om att han hade blivit det utifrån sina egna gjorda erfarenheter. Bl a under sin tid under ca 27 år, under minst sagt vedervärdiga förhållanden, i de dåvarande
Sydafrikanska fängelserna.
Men nu har det ju gått snart 12 år sedan dess - så vem faen kommer ihåg det - i meningen regerar Sydafrika idag - så som Nelson Mandela gjorde under sina fem år
”The Pilgrim Of Peace !” (video 44 min) =
Mahatma Gandhi hade ju också gjort egna erfarenheter = hade en
sann karisma. Men honom såg ju den tidens
globala PyramidMakt
Havare till att
han eliminerades. Vem faen tror Du därefter har styrt Indien - på det sätt som Gandhi VISSTE var hållbart
Att skilja på sant karismatiska och falskt karismatiska personer är ej alltid så lätt. Dock... - ett gott exempel på en person med
sann karisma - tycker jag är
kostdoktorn Andreas Eenfeldt. Jag har följt hans blogg sedan mer än ett år tillbaka - och sett ett antal TV-videos och annat där han medverkat. Den senaste jag kollat finns
HÄR (ca tre min). Det
genomgående för hans fabulöst lyckosamma framtoning tycker jag är;
1. Massor med egna gjorda erfarenheter - som ”vanlig” läkare, med inriktning på
överviktiga/
sockersjuka, på en vårdcentral = han VET vad han snackar om
2. Han lockas ofta av intervjuare - till att säga något om syndabockar. Hittills har jag aldrig sett honom gå i den fällan. Han hänger sig således ej alls åt det
ödesdigra behovet av att finna
syndabockar = utkräva
hämnd. Han ger som princip ALLA tidigare felinformatörer inom kostområdet
amnesti = han förslösar ej ett uns av sin egen
energi på den för evigt varande historien - rörande felinformationen om kost. Han kan därför ge ”järnet” - för att driva helt ny idéer om en redan, i mindre skala,
bevisad folkhälsoförbättring av
rätt kost vidare
3. Han exemplifierar dagligen på
sin blogg - hur det har varit och i stort fortfarande är med felaktig kostrådgivning - och i ”samma andetag” lösningen på det bekymret.
Helt nyligen hörde jag honom säga på en video - att han för närvarande har ca 15 000 besök per dygn på sin blogg. Sedan bloggstarten 2007 - så har han haft mer än 6,6 miljoner besök på sin blogg = hans blogg är den mest välbesökta som för närvarande finns i Sverige. Det har skett utan att han, som t ex Carl Bildt, varit någon som helst tidigare väl känd person i Sverige.
Personligen hoppas jag innerligt på samma utveckling för Aktiv Demokratis blogg, forum osv. Men det kan ALDRIG ske, som jag ser det - ifall Wi ej lever som Wi lär = Wi kan aldrig få någon sann karisma - vare sig som enskilda medlemmar, och än mindre som parti - genom att prata om att Wi har den - och än mindre genom att läsa oss till den i några böcker.
Som jag ser det - så kan Wi som är medlemmar i AD - och AD som parti - ENBART få
sann karisma - genom att Wi fixar ett
bättre fungerande röstningssystem, följer
partiprogrammets anda och ser till att Wi ej har samordnare/administratörer som ej kilar iväg åt
partikratihållet = Wi skaffar oss egna gjorda erfarenheter internt inom partiet FÖRST -
innan Wi går ut och ”slår på stora trumman” för andra utanför partiet, för kontinuerlig direkt medlemsstyre och kontinuerlig direkt demokrati = folkstyre - namnat som Aktiv Demokrati.
Inget konstigt alls egentligen. Det går ej att sälja det man ej har - ifall man vill upplevas som en seriös leverantör till kunderna som man redan har
(de befintliga ca 30 röstberättigad medlemmarna) - och än mindre till nya.
ORDNA UPP ETT BEKYMMER - OCH WI HÅLLER HUNDRATALS ANDRA IFRÅN OSS.
AD har, som jag ser det, bara ETT bekymmer = ett
miserabelt röstningssystem. Jag har sagt det förut - och jag säger det igen. Jag tycker Wi skall ge faen i det mesta av det som pågår nu - och ge ”järnet” för att få till en bättre röstningssystem.
I o f s så kan jag ha åt hållet partiellt eller helt fel i det förhållningssättet - men det ”vet” jag att jag ej har. Jag är själv kund som medlem i AD. Jag skulle ej drömma om att rekommendera någon att bli medlem i AD - under flaggan TILLÄMPAT kontinuerligt direkt medlemsstyre och/eller kontinuerlig direkt demokrati - som röstningssystemet ser ut nu. I så fall skulle
jag vara en lögnare.