gilroitto skrev:Jag vet inte vilka organisationserfarenheter ni har, ...
Min erfarenhet är att även det minsta prov eller andra krav för vissa uppgifter, håller borta 90% av oseriösa eller helt okunniga. ...
Hjälp mig här! Lite kommentarer från fler skulle uppskattas. Är jag den enda med de här tankarna?
gilroitto skrev:Hjälp mig här! Lite kommentarer från fler skulle uppskattas. Är jag den enda med de här tankarna?
jonas skrev:Piratpartiet har en trepersons-regel. Hittar inte officiell sida om det. Men går ut på att när tre personer inom partiet går samman så kan de göra saker i partiets namn. Antar det finns begränsningar, men i princip är det en sak som kan funka tror jag.
gilroitto skrev:3-personsregeln är ju rätt brilljant, det är alltid oändligt svårare att vara totalt obetänksamma i grupp än ensam. Jag är för din tanke Josef att det är bättre att vara fria och rätta till fel i efterhand, men många fel undviks och även då utdömning av någons insats om det bara finns t ex en enkel lista:
Detta råder full frihet i:
Detta bör tas upp i diskussion först:
Detta kräver en grupp större än X:
Detta måste gå till omröstning:
Detta måste man först ha klarat ett prov för att få göra:
Dessa uppgifter är förbehållna vissa förtroendevalda eller kan tas upp till omröstning:
Osv.
Det behöver inte ens vara en "lag", utan bara riktlinjer så att man vet vad kulturen är.
jonas skrev:Vi har nu två stycken som söker praktikplats hos Aktiv Demokrati.
Arbetsförmedlingen kan bevilja praktikplats hos föreningar och organisationer.
Joppan skrev:Vad handlar detta om? Fas 3 i jobb- och utvecklingsgarantin? Illa, illa i så fall.
TommyS skrev:Nu har jag fått besked, praktikjobbet blev tyvärr inte godkänt. Vad AF främst invände emot var att jag skulle få sitta ensam och arbeta, att det inte fanns flera som arbetade i lokalen och som kunde handleda på plats.
Magnus Gustavsson skrev:I höstas var det väldigt hett att vi kunde få en praktikant, om inte tom 2, som kunde jobba för partiet med betald lön från AF.
Hur gick det med det, och var är den tråden?
hasseing skrev:hej jonas o kamrater, hans ingemansson ÄR medlem i partiet . Och har för typ tre mån sedan inbetalt avgift. Vad menar du med denna upprepning av "icke medlem"?!
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster