Magnus Gustavsson skrev:Detta har diskuterats många ggr förut och visst vore det fint att ha gratis medlemsskap.
Dock ser inte världen ut som att vi kommer att få stekta sparvar från himlen den närmste tiden, och då är en avgift nödvändig, iaf tills vi kan börja skörda av partistöd ngnstans.
Sedan kan man tycka att det knappast är ngn i detta land som inte kan uppbringa en hundring eller 2 per år om man nu är det minsta intresserad av politik, och att det rent kan vara ett litet filter för rena galningar och sabotörer om det krävs en återkommande avgift.
Jag tycker någonstans kring 100-300/ år där som föreslagits kanske 30% går till ens lokala kommun-AD-parti.
Att vi får in detta med lokal ekonomi är bara bra och leder framåt mot lokala initiativ, vilket är mkt värdefullt.
Ledsen Magnus, men samtidigt som du iofs har rätt i sparvfrågan gör resten av din argumentation mig ganska purken. Intresse har liksom inte med storleken på ens plånbok att göra, till att börja med. Sedan kanske du möjligtvis skulle behöva föreställa dig ett lite större spann på de där plånböckernas storlek och övriga levnadsvillkor för olika människor - det är du tydligen inte helt förmögen att göra. Säkert finfin lösning för partiekonomin, men exkluderar en hel del tja, 'intresserade'.
Förresten kan jag ju ändå inte rösta alls, eftersom jag inte är medlem ... och alltså inte betalat någon som helst avgift. Men jag är kanske bara med här för att jag är en ren galning eller sabotör ...