Så här såg det mailet ut:
"Rubrik: komplettering av personuppgifter
etta är ett meddelande från administratören på Aktivdemokrati.se. Om meddelandet innehåller spam, stötande eller på annat sätt grova kommentarer som du finner kränkande, kontakta webmastern på följande adress:
medlemsadmin@aktivdemokrati.se
Inkludera hela detta meddelande (särkilt sidhuvudet).
Meddelandet följer här nedan:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Detta meddelande rör alla som har registrerat en användare på "www.aktivdemokrati.se". Vi håller på att förbättra vårt medlemsregister, och därför behöver vi allas person-nr. De användare som inte skickar in sitt person-nr inom två veckor kommer att inaktiveras och sedan raderas efter ytterligare två veckor. Har du nyligen lämnat in ditt person-nr så kan du bortse från detta mail.
Skicka person-nr till
jonas_helander@bredband.net (vår vanliga mail går tyvärr inte att lita på till 100%)
Era uppgifter kommer givetvis behandlas enligt Personuppgiftslagen (PUL), de kommer endast att finnas i vårt medlemsregister.
Tack på förhand!
Jonas Helander
Medlemsadminstratör Aktivdemokrati.se"
Eftersom vissa har svarat så måste ju mailet ha gått ut? Hur som helst så får jag nog höra av mig till varje person personligen, därför skulle det vara extra mycket jobb om jag skulle behöva höra av mig till varenda person på medlemslistan, istället för att koncentrera mig på de som har rösträtt och är klassade som partimedlemmar (har inte alla person-nr där heller).