MrPerfect72 skrev:Med detta forum tycker jag man kan se personligheterna tydligt. Jag tycker att alla de medverkande naagorlunda aktiva`medlemmarna som visat ID till ex. Magnus direkt eller rekommenderat brev borde vara kvalificerade till ordfoerande och kassoer och att de andra tvaa posterna kan innehas av mindre aktiva individer, helt utan bekymmer.
fiddur skrev:Trots att vi är ett direktdemokratiskt system snarare än ett parti med egna åsikter, så kommer ordföranden garanterat bli granskad av media som person, vad hon/han står för personligen osv. Därför är det väl bra om vi har en "politiskt korrekt" ordförande, tyvärr Det kräver lite kännedom om personen utanför forumet.
fiddur skrev:Jag kan tänka mig att ställa upp som ordförande, men jag vet inte om jag klarar en kvällstidningsgranskning Jag är dock öppen med vem jag är och vad jag står för, så den som söker lite på nätet hittar nog det mesta som går att gräva upp. Jag ser gärna bättre kandidater för ordförandeposten.
fiddur skrev:Som kassör skulle jag gärna se Magnus Gustavsson, om han vill ta uppdraget. Han verkar ha skött det, samt uppdraget som medlemsadministratör, bra.
MrPerfect72 skrev:fiddur skrev:Trots att vi är ett direktdemokratiskt system snarare än ett parti med egna åsikter, så kommer ordföranden garanterat bli granskad av media som person, vad hon/han står för personligen osv. Därför är det väl bra om vi har en "politiskt korrekt" ordförande, tyvärr Det kräver lite kännedom om personen utanför forumet.
Jag tror inte att styrelsens ordfoerande kommer granskas alls mycket, kanske talespersonerna aningen mer i saa fall.
MrPerfect72 skrev:fiddur skrev:Jag kan tänka mig att ställa upp som ordförande, men jag vet inte om jag klarar en kvällstidningsgranskning Jag är dock öppen med vem jag är och vad jag står för, så den som söker lite på nätet hittar nog det mesta som går att gräva upp. Jag ser gärna bättre kandidater för ordförandeposten.
Redovisa skiten! Ge oss lite laenkar! Ingen kan dra ner brallorna paa den som goer helikoptern paa youtube!
fiddur skrev:Jag skulle kunna tänka mig att vara kassör, men hellre ordförande, då jag känner att partiet skulle behöva lite struktur och ledning
Vi behöver dock 3 till förslag för styrelseposterna. Frivilliga?
Jag är, efter att ha tagit del om förslaget om "medianbudget" inte heller övertygad om att det ekonomiska omdömet räcker till för att axla ansvaret som kassör i ett parti.
MrPerfect72 skrev:fiddur skrev:Jag skulle kunna tänka mig att vara kassör, men hellre ordförande, då jag känner att partiet skulle behöva lite struktur och ledning
Officiell partiordfoerande aer mest ett ett rent formellt ansvar oever foereningen, precis som vilken annan styrelsepost som helst. Du kan bli besviken om du tror att du ska kunna leda och skapa struktur genom titeln eftersom det styrs direkt av varje medlem. Partiordfoerande aer inte heller noedvaendigtvis samma sak som talesman.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster